MICHAŁ HAŁAS, GRUPA ODITK
dr hab. Grzegorz Brona, CEO w Creotech Instruments S.A.
JERZY OBOJSKI, Hitachi, GRUPA ODITK
MARIUSZ SKWARCZYŃSKI, NCBR
MAREK ZALESKI, industrialisation manager, proxy, Sonion
WITOLD KILIJAŃSKI, Chief Executive Officer (CEO) in NewDataLabs
MATEUSZ DYRDA, prezes, Stowarzyszenie Robotyków SKALP
ANGELIKA KACZYŃSKA, Lider Przedklinicznych Badań In Vitro w WPD Pharmaceuticals
KAROL CZAPIK, właściciel firmy konsultingowo – doradczej EFEKT PMO
STANISŁAW WOWRA, MESCO, ANSYS Elite Channel Partner
KONRAD KLEPACKI, GRUPA ODITK
Pracownicy R&D generują mnóstwo pomysłów, pod warunkiem że nie muszą uczestniczyć w ich realizacji, a tym bardziej być za nie odpowiedzialnym. Jak uczyć młodych inżynierów samodzielności w szukaniu rozwiązań, które można wdrożyć?
Jak efektywnie identyfikować wymagania odbiorcy prac R&D tak, by uzyskać jego maksymalną satysfakcję, przy minimalnym wydatku pracy zespołu?
Zadbanie o to, by efekty nieszablonowego myślenia naszych pracowników były widoczne, jest bardzo istotne. Jak udrożnić drogę od pomysłu do przemysłu?
Co dziś otwiera zupełnie nowe możliwości w budowie procesów i ich egzekwowaniu w sprawdzeniu statusu? W czasie panelu wymienimy się doświadczeniami, jakie oprogramowanie typu workflow stosujemy w pracy przy projektach, a jakich funkcjonalności nam brakuje. Porozmawiamy o tym, czy takie oprogramowanie może być pomocne, na przykład w zaawansowanej analizie funkcji i konstrukcji.
Oprócz późniejszego generowania pomysłów samo uszczegóławianie czym chcemy się zająć bywa sporym wyzwaniem, szczególnie w większych organizacjach. W czasie panelu będziemy rozmawiali o doświadczeniach w strategicznym kierunkowaniu prac R&D.
MICHAŁ GRZYMAŁA-MOSZCZYŃSKI, Sinterit
MATEUSZ MICHALAK, BIOCAM
WOJCIECH DREWCZYŃSKI, UNIWERSYTET GDAŃSKI
WOJCIECH GOŁĘBIOWSKI, Exatel
MIROSŁAW CHAMERA, Ariadne Engineering AB, Szwecja
MARCIN KOMUDA, HTL Strefa
TOMASZ CICHOCKI,
TOMASZ MICHALIK, dyrektor techniczny, SMP
MAREK OLEKSYN, Senior Counsel, radca prawny, kancelaria SK&S
MAREK JAŻDŻEWSKI, IT Director, NFM Production
Dla typowych rozwiązań problemów, wystarczy nam gdy to co nie działa zaczyna działać, to co nie działało dobrze, pracuje poprawnie lub gdy poprzednie parametry zostały znacząco poprawione. Patrząc na to z nieco szerszej perspektywy, należy również uwzględnić tu aspekt biznesowy. Zadając sobie pytanie co będzie tworzyło wartość dodaną dla naszego odbiorcy można już na wczesnym etapie zaplanować akcje promocyjną, kanały dystrybucji lub politykę sprzedaży, które mogą zwiększyć sprzedaż, co w konsekwencji wpłynie na wzrost poziomu dochodów.
Takie świadome działania nazywamy ,,Mądrymi usprawnieniami’’ i tym różnią się od typowego podejścia iż skracają czas zwrotu inwestycji, egzekwują założenia polityki firmy oraz angażują wszystkie obszary działalności w celu realizacji wytypowanych zadań. Od dawna wiadomo już, że zwiększanie wartości dodanej jest kluczową kompetencją każdego przedsiębiorcy. Warto sobie zadać pytanie co można zrobić, żeby z jednej strony docenić wysiłki pracowników i ich wkład w sukces firmy, a z drugiej uzmysłowić im potrzebę szukania tych wartości. Metodyką, która zajmuje się w uporządkowany sposób tego typu działaniami jest Value Engineering, gdzie zagadnienia inżynierskie są łączone z potrzebami biznesowymi dając precyzyjną odpowiedź jaką Wartość dostanie klient.
Krótki warsztat podczas tegorocznego Technovation Forum będzie próbką tego co daje nam takie podejście.
Jak znacząco zwiększyć prędkość procesu, gdy zużyliśmy już wszystkie pomysły na jego przyspieszenie? Jest to praktyczny przykład sprzeczności i „dojścia do ściany”. Na różnych, ale konkretnych, inżynierskich problemach uczestnicy poznają i przećwiczą w małych grupach najbardziej znane narzędzie TRIZ jakim jest 40 zasad TRIZ wraz z macierzą naprowadzającą Altszullera. Nauczą się też ekstrahować sprzeczność z problemu, aby wydobyć pełną moc najbardziej popularnego spośród narzędzi TRIZ.
Kiedy spojrzymy na wdrożenie innowacji jak na projekt, szybko zobaczymy, że jej cechą jest niepewność osiągnięcia celu i uzyskania założonej wartości. Warsztat skoncentruje się na technikach pracy z ryzykami, od zbudowania świadomości w zespole wdrożeniowym, poprzez wielopłaszczyznową technikę identyfikacji opartą na metodzie 9 Okien, aż po znajdywanie niestandardowych metod mitygacji.
Czy R&D jest tylko kosztem? Czy excel zabija innowacyjność?
Pod tymi pytaniami kryją się napięcia, występujące na styku działów badawczych i biznesu w wielu organizacjach. Źródeł tych napięć jest wiele, najlepiej przestawić je korzystając z modelu biznesowego. Podczas warsztatu przyjrzymy się kilku modelom biznesowym. Zobaczymy z czego wynikają takie napięcia i jak i gdzie można je redukować. Szczególną uwagę poświęcimy kluczowym elementom związanym z komunikacją pomiędzy działami. Poznamy i przećwiczymy narzędzia, które pomogą Ci w lepszym dostarczaniu wartości innym działom organizacji.Dzięki udziałowi w warsztacie będziesz potrafił_a lepiej nazwać wartość jaką Twój dział wnosi do organizacji. Przygotujesz sobie listę działań, które pomogą Ci w bardziej efektywny sposób ją oferować.